SANREMO WOMEN. A FIRST TIME THAT IS ALREADY HISTORY

WOMEN | 22/03/2025 | 08:02

It's finally the time for Sanremo Women presented by Crédit Agricole, a race returning to the calendar after a 20-year absence. The 156 km from Genoa to Sanremo - with Liguria as the main protagonist in the year it is the European Region of Sport - will be the stage for a challenge among the greatest protagonists of women's cycling, with bib number 1 on the shoulders of Lotte Kopecky. The world champion will make her seasonal debut at the Classic with SD Worx - Protime, which can also count on European champion Lorena Wiebes. Kopecky's main rival will be her former teammate Demi Vollering, winner of Strade Bianche Women Elite and captain of an ambitious FDJ - Suez. Among the Dutch, Marianne Vos, who will share team leadership with Pauline Ferrand-Prévot, and U23 World Champion Puck Pieterse will be ones to watch. In the Italian camp, great expectations are placed on Elisa Longo Borghini, winner of the UAE Tour Women, and Elisa Balsamo, who won the Trofeo Binda last Sunday. Olympic champion Kristen Faulkner and Tour de France Femmes winner Katarzyna Niewiadoma are also announced at the start.


The Sanremo Women starts from Genoa and crosses the Porto Antico elevated road to reach Sestri Ponente and enter the Aurelia state road. A few kilometers later, the race meets the professional men's race in Voltri and from there continues to the finish, retracing the road that for over 110 years connected Milan to Sanremo. It proceeds westward alongside the sea along the Aurelia state road through Varazze, Savona, Albenga until reaching Imperia. At San Lorenzo al Mare, after the classic sequence of the Capes (Mele, Cervo, and Berta), the two climbs added in recent decades are tackled: Cipressa (1982) and Poggio di Sanremo (1961). The Cipressa covers 5.6 km at 4.1% before a very technical descent that returns to the SS.1 Aurelia.


9 km from the finish, the climb of Poggio di Sanremo begins (3.7 km at less than 4% average with peaks of 8% in the section preceding the summit). The climb features a slightly narrow roadway and 4 hairpin turns in the first 2 km. The descent is very challenging on an asphalted road, narrowed in some sections, with a succession of hairpin turns and curves until entering the Aurelia state road. The final part of the descent takes place in the town of Sanremo. The last 2 km are on long straight city streets. Notable is a left turn on a roundabout 850 m from the finish and the final curve 750 m from the finish that leads to the final straight of Via Roma.

The list of participants is in the attached PDF



Copyright © TBW
COMMENTI
Hai dimenticato i tuoi dati, clicca qui.
Se non sei registrato clicca qui.
TBRADIO

00:00
00:00
Un anno e un mese fa, qui su Tuttobiciweb, abbiamo affrontato il delicato tema dell'abbassamento dell'età agonistica nel ciclismo, con conseguente obbligo di certificato medico sotto sforzo e non con un semplice elettrocardiogramma a riposo. Come facevano notare Maurizio Canzi...


Circa 40 milioni di euro di impatto economico generati con soli 6, 7 milioni di investimento pubblico: si condensa in questi ed altri dati significativi la ricaduta generata in Piemonte dalla Vuelta Espana 2025. Lo studio riguardante l’impatto economico in...


La Bahrain Victorious è lieta di confermare di aver stretto una partnership con Bianchi a partire dalla stagione 2026. Uno dei marchi di biciclette più leggendari a livello italiano e internazionale, con una storia di successo e innovazione iniziata nel...


Brugherio (MB) è pronta ad accogliere il 10 e 11 gennaio 2026 i Campionati italiani di ciclocross presso il parco Increa. L'evento è stato presentato oggi a palazzo Lombardia, alla presenza di Stefano Pedrinazzi, presidente comitato regionale Lombardia FCI, del...


Che Giro d’Italia sarà quello 2026? Verrà Jonas Vingegaard? Giulio Pellizzari sarà capitano della Red Bull Bora Hansgrohe? E poi le gare di Flamanville, Francia, seconda tappa di Coppa del Mondo di ciclocross, con Filippo Grigolini, vincitore della prova Juniores,...


La fiamma olimpica torna in Italia. Venti anni dopo Torino 2006, il simbolo a cinque cerchi illumina il nostro Paese con il significato universale che lo ammanta, segnando un passaggio fondamentale nel countdown verso Milano Cortina 2026. La cerimonia di...


La Red Bull – BORA – hansgrohe ha completato la pianificazione della formazione per il 2026 e inizierà la nuova stagione con 30 corridori. A completare l'organico è Arne Marit, che rafforza il gruppo di velocisti e specialisti delle corse...


La VF Group Bardiani-CSF Faizanè si riunirà il 5 e 6 dicembre presso i Poliambulatori San Gaetano per le visite mediche di inizio stagione. La struttura sanitaria con sedi a Thiene e Schio accompagna il team per il terzo...


Nel 2026,  la UAE Team Emirates XRG correrà nuovamente con due modelli Colnago da strada: la V5R e la Y1R. La livrea della V5R per la stagione 2026 cambierà: si abbandonerà la classica colorazione a strisce bianche e nere del 2025 per...


Paul Seixas va veloce ed è praticamente il primo corridore ad annunciare i suoi programmi per la prima parte della stagione 2026. Programmi ambiziosi... «Abbiamo costruito il mio inizio di stagione attorno a gare in cui posso davvero esprimermi e...


TBRADIO

-

00:00
00:00





DIGITAL EDITION
Prima Pagina Edizioni s.r.l. - Via Inama 7 - 20133 Milano - P.I. 11980460155




Editoriale Rapporti & Relazioni Gatti & Misfatti I Dubbi Scripta Manent Fisco così per Sport L'Ora del Pasto Le Storie del Figio ZEROSBATTI Capitani Coraggiosi La Vuelta 2024